miercuri, 27 octombrie 2010

Shrimp Spaghetti

Reteta este inspirata din cea a lui Gordon Ramsay (Paste cu fructe de mare) publicata in GoodFood-ul din Mai 2010, dar adaptata la ingredientele pe care le aveam in frigider la momentul respectiv:
  • 200 g creveti mari, decorticati;
  • 200 ml supa de pui (ideal ar fi de peste, dar eu am folosit de pui);
  • o lingura de unt;
  • o ceapa medie, tocata cat mai fin;
  • 100 ml de vin alb sec;
  • 100 g de smantana lichida (32% grasime);
  • verdeturi maruntite (eu am pus patrunjel, busuioc si chives);
  • zeama de lamaie;
  • ulei de masline;
  • 150 grame de spaghete.
       Ingredientele sunt pentru doua portii.


Calim ceapa tocata marunt in unt pana cand devine translucida…nu aurie! Adaugam vinul si lasam sa fiarba putin pana cand alcoolul se evapora, apoi punem si supa si lasam sa clocoteasca incet pana cand lichidul de reduce la jumatate, moment in care adaugam smantana si lasam sa mai scada putin sosul. Cand sosul are consistenta dorita, adaugam crevetii, mai lasam pe foc doua trei-minute si in final punem verdeata si stropim cu zeama de lamaie.
In apa care clocoteste deja fierbem pastele (pentru mine cantiatatea ideala de paste este 75 g/portie) conform instructiunilor de pe ambalaj. Scurgem apa de pe paste,  le stropim cu putin ulei de masline si presaram peste ele o lingura de verdeata maruntita.
Cu ajutorul unei furculite (eu o folosesc pe cea mare de friptura) luam o portie de paste si rasucim ca sa aranjam frumos spaghetele in mijlocul farfuriei. Adaugam crevetii, sos din belsug si ornam (cu frunze proaspete de busuioc, in cazul de fata).
Mie mi-a placut mult acest preparat, sper sa va placa si voua!


Un comentariu:

Persoane interesate