joi, 21 octombrie 2010

Muschiulet de porc cu sos de ciuperci





Aceasta reteta este preluata de aici. 

  Ingrediente necesare pentru patru portii:
1 kg muschiulet de porc
3 foi de dafin
3 linguri de sare grunjoasa
2 fire de rozmarin
2 fire de cimbru
4 catei de usturoi, zdrobiti
5-6 boabe de piper negru
3-4 linguri de ulei de floarea-soarelui
1 ceapa mica, tocata
500 g ciupercute champignon, curatate si feliate
250 ml smantana pentru gatit (32% grasime)
2 linguri de marar proaspat, tocat
2 linguri de brandy
sare, piper





 


Am inceput cu spalatul si curatatul muschiuletului de porc, iar dupa aceasta operatiune l-am lasat la marinat peste noapte intr-o saramura facuta din 5 L apa, 3 linguri de sare, 2 fire de cimbru, 2 de rozmarin, 4 catei de usturoi zdobiti, 3 foi de dafin si cateva boabe de piper (am dat in clocot toate ingredientele si am adaugat apoi muschiuletul in saramura rece).
In ziua urmatoare am scos muschiuletul din saramura, l-am sters bine, l-am lasat la zvantat la temperatura camerei, iar apoi l-am taiat felii de cca 2 cm pe care le-am prajit in 3 linguri de ulei de floarea soarelui. Am scos apoi carnea si am pastrat-o la cald, dupa care am adaugat ceapa taiata marunt, am calit-o pana s-a inmuiat; apoi am adugat ciupercile feliate, le-am asezonat cu sare si piper si le-am sotat aprox. 3 min. Aici m-am jucat cu focul: am adaugat 2 linguri de brandy peste ciuperci si le-am flambat pana cand s-a stins flacara. Desi la inceput pregatisem 500 ml smantana (32% grasime), am folosit in final doar 250 ml, deoarece mi-am dorit un sos mai dens. Am mai lasat cateva secunde smantana cu ciupercile pe foc, am oprit aragazul si am adaugat o legatura de marar tocat. Am savurat acest preparat delicios alaturi de un pahar cu vin rosu demisec.




Multumiri lui Radu pentru reteta!

Un comentariu:

Persoane interesate