duminică, 24 octombrie 2010

Caracatite baby, piure rustic cu capere si vinegreta de usturoi cu patrunjel

Pentru pregatirea caracatitelor am folosit urmatoarele:
  • caracatite baby (cam 500 g);
  • doua linguri de ulei de masline;
  • cateva felii de lamaie;
  • doua- trei foi de dafin;
  • boia afumata;
  • sare, piper.

Pentru piure avem nevoie de :
  • cartofi (aprox ½ kg);
  • doua linguri de ulei de masline;
  • o lingurita de zeama de lamaie.
  • o lingura de capere

Pentru vinegreta:
  • sase linguri ulei de masile;
  • doua linguri zeama de lamaie;
  • doi catei de usturoi pisati;
  • Cateva fire de patrunjel tocate foarte fin;
  • Sare, piper;
  • fulgi de chili (optional). 
  •  
     Portii: 3
    Am cumparat caracatite mici, proaspete, pe care le-am congelat peste noapte pentru fragezire. A doua zi le-am decongelat incet, in frigider. Le-am fiert aprox 30 de minute impreuna cu cateva foi de dafin si niste feliute de lamaie. Dupa ce s-au racit in apa in care au fiert, le-am trecut pe sub jet de apa rece si le-am indepartat usor cu degetele stratul de piele negricioasa de la suprafata (aceasta operartiune nu este obligatorie, dar caracatitele capata o culoare deschisa si un aspect foarte placut). Intr-o tigaie am incins doua linguri de ulei de masile si am adaugat caracatitele pentru 2-3 minute asezonandu-le cu sare, piper si putina  boia afumata (se poate inlocui cu boia dulce, dar cea afumata ii confera o aroma extreme de fina, deosebita).
    Alaturi de caracatite am facut un piure de cartofi cu capere si ulei de masline; eu i-am spus piure rustic deoarece nu am tocat cartofii foarte fin, ci am mai lasat si bucati mai mari printer ei. Dupa ce am pasat cartofii, am adaugat putin ulei de masline, cativa stopi de zeama de lamaie, o lingura de capere si putina sare daca mai este necesar .
    Intrun shaker (se poate folosi si un borcan cu capac) am amestecat uleiul de masline, zeama de lamaie, usturoiul pisat si patrunjelul tocat marunt, putin chili,  si am stropit totul cu aceast sos delicios.




    Pofta buna!

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Persoane interesate